marketing tuin

Of je nu een groot lokaal tuincentrum runt of een online webshop met niche tuinartikelen,
zonder klanten ben je nergens. Maar het bereiken van de juiste mensen kan nog best een
uitdaging zijn. Online marketing in de tuinbranche biedt kansen, maar hoe zet je dat middel
het beste in? En hoe zorg je dat potentiële klanten jouw (online) tuincentrum altijd weten te
vinden? Gelukkig weten wij daar alles van en helpen we je graag op weg.

Het unieke van de (online) tuinbranche

Zodra het gaat over marketing en adverteren zegt men al snel dat je ‘echt iets online moet
doen’. Voor veel ondernemers in de tuinbranche is dat echter een behoorlijke uitdaging.
Planten, bloemen en bomen zijn online nou eenmaal lastiger te verkopen dan een bestseller
boek of een nieuwe game.

Misschien heb je zelfs nog helemaal geen assortiment online staan. Of ben je zakelijk
helemaal niet zo actief op social media. Het kan ook zijn dat je helemaal geen interesse hebt
in online bezoekers, omdat je de mensen liever in je fysieke winkel ontvangt. Logisch! Toch
is er voor iedere ondernemer in de tuinbranche winst te behalen met goede online
marketing
. Regionaal kan het je naamsbekendheid vergroten en op die manier weet
iedereen straks precies welke hovenier ze moeten bellen om hun tuin op te knappen.

Heb je wél een website met een formulier voor offerteaanvragen? Of een hele webshop vol
tuinartikelen die je graag aan de man wil brengen? Dan zijn online bezoekers extra welkom.
Hoe meer bezoekers je website heeft, hoe groter de kans dat je omzet omhoog gaat.

Effectieve online marketing in de tuinbranche

Met online adverteren zorg je dat jouw tuinwinkel of hoveniersbedrijf opvalt. En het werkt!
Maar zodra je stopt met adverteren, loopt het contact met klanten vaak ook snel terug. Met
linkbuilding bouw je echter een stevig – en blijvend – fundament voor al jouw online
activiteiten. Door aan linkbuilding te doen, duikt de naam van je winkel of bedrijf op steeds
meer plaatsen op. Dat zal ook de zoekmachines niet ontgaan. Want wie zo vaak genoemd
wordt op andere websites móet wel een belangrijke speler in de tuinbranche zijn.

Linkbuilding voor tuincentra, tuinders en hoveniers

Met linkbuilding zorg je ervoor dat andere websites linken naar die van jou. Door het aantal
inkomende links te verhogen stijgt de website van jouw tuincentrum, hoveniersbedrijf of
tuinwebshop in populariteit. Dat is belangrijk, want daardoor wordt je beter gevonden door
de zoekende (potentiële) klant.

Hoe beter je online gevonden wordt, hoe makkelijker je nieuwe bezoekers naar je website of
winkel trekt. Eenmaal in de winkel is het aan jou om ze te verleiden met jouw prachtige
aanbod aan bloemen, planten, zaden, tuinmeubels en tuingereedschap.

Linkbuilding is een waardevol onderdeel van je marketingstrategie, maar ook een
specialistische en tijdrovende klus. Door de linkbuilding voor jouw tuinbedrijf uit te besteden
aan Marketing Tuinbranche, kun jij je tijd gebruiken voor de dingen waar jij goed in bent. En dat terwijl
het aantal bezoekers naar je website de komende tijd omhoog gaat. Ideaal toch?

Met onderstaande linkbuilding pakketten bouwt onze online marketing expert aan de zichtbaarheid en
vindbaarheid van jouw website. Daarbij wordt gebruik gemaakt van een combinatie van
artikelmarketing, diverse links (minimaal Domain Authority 10) en social media.